Postanite kupac

METRO kartica

Korenasto povrće

hero-cibulova-zelenina

U korenasto povrće ubrajamo krtolasto povrće i sve vrste luka. Za razliku od voća, kod povrća se pored plodova upotrebljavaju i drugi delovi biljke – listovi i glavice, stabljike, cvetovi i koren, što je slučaj kod ove vrste. Bez obzira na to koji deo biljke se upotrebljava u kulinarstvu i ishrani dokazano je da je zajednička komponenta svakog povrća vitamin C. Takođe, sve vrste povrća sadrže značajan nivo kalijuma, kalcijuma, fosfora, magnezijuma i sumpora.

Asortiman

  • Celer

    Celer koren list

    Celer je dvogodišnja biljka s mesnatim i vretenastim korenom. Doseže visinu od 40 do 80 cm.

  • Cvekla

    Cvekla

    Njeno bogatstvo mineralima, ugljenim hidratima, mastima i belančevinama čini je zdravom i čestom namirnicom. Priprema se i konzumira lako, najčešće se kuva ili kiseli. Često se jede i sirova, uglavnom rendana, kao dodatak salati.

  • Đumbir

    Djumbir

    Ulja koja sarži obezbeđuju mu autentučan i prepoznatljiv ukus. Đumbir je tropska začinska biljka koja veoma podseća na trsku. Veoma je ukusan kao začin pa se koristi u razne svrhe , kao dodatak jelima, za kolače, za pivo i likere.

  • Keleraba

    Keleraba

    Keleraba je kultivisana vrsta divljeg kupusa. U ishrani se koristi krtola. Može se jesti sirova ili kuvana

  • Komorač

    Komorac

    Aromatično seme gajenog komorača slatkastog je ukusa i veoma prijatnog mirisa. Koristi se kao začin u proizvodnji sireva, hleba, peciva i likera.

  • Krompir

    Krompir

    Izuzetno bogat belančevinama, mastima, ugljenim hidratima, mineralima. Sama kora krompira je takođe korisna jer sadrži fluor.

  • Luk

    Luk

    Spada među najotpornije i najstarije vrste baštenskog povrća. Zbog kultivisanja različitih vrsta, luk je postao jedna od najviše upotrebljivanih vrsta povrća koja je primenu pronašla u pripremi gotovo svakog jela.

  • Peršun

    Persun koren list

    Esencijalna ulja koja mu daju intenzivan ukus čine ga lako varljivim. 200 grama peršuna zadovoljava preko 80% dnevne potrebe za vitaminima zbog čega je veoma primenjivan u ishrani.

  • Šargarepa

    Sargarepa

    Za ishranu se najčesće koristi koren, a mogu se koristiti i listovi, ali kuvani. Koren šargarepe se može konzumirati u svežem stanju, kuvan, konzerviran, ili sušen kao začin.

  • Repa

    Repa

    Ovo okruglo povrće može da dostigne težinu od dva kilograma, mada je posebno cenjena kad je manja i meka. Veoma je hranljiva i skoro da ne sadrži masti.

  • Rotkva

    Rotkvice

    Rotkva iako nije posebno zastupljena na našoj trpezi, izuzetno je korisna za očuvanje zdravlja, jačanje imuniteta i podsticanje apetita.

  • Paškanat

    Pastrnjak

    Na prvi pogled može se pomešati sa korenom peršuna. Međutim, gornji deo paškanata je deblji i može da naraste do 40 cm dužine i do kilograma težine, za razliku od korena peršuna koji dostiže dužinu do 20 cm. Ovaj beličasti koren zadivljuje svojim finim, orašastim ukusom.

  • Čičoka

    Cicoka

    Čičoka se ne ljušti pre kuvanja, da bi zadržala ukus. Ovo povrće je bilo omiljeno u Evropi u 17. veku. Kasnije je krompir bukvalno iskorenio ovo povrće nežnog, blago orašastog ukusa. Danas, ono ponovo dobija na kulinarskom značaju.