Poreklo: Holandija, Srbija.
Njeno bogatstvo mineralima, ugljenim hidratima, mastima i belančevinama čini je zdravom i čestom namirnicom. Priprema se i konzumira lako, najčešće se kuva ili kiseli. Često se jede i sirova, uglavnom rendana, kao dodatak salati. Cvekla je jedna od retkih vrsti povrća koja sadrži gotovo sve minerale. Iako je cela cvekla jestiva, uključujući i listove, treba napomenuti da je sam koren lekovit. Cveklu možete pripremiti kao svežu salatu, zimnicu ili u vidu soka.



Preporučujemo

  • Paprike

    Paprika

    Dok su slatkaste, raznobojne vrste česti sastojak salata, ljute vrste paprika koriste se kao idealan začin bilo da su seckane, sušene ili mrvljene.

  • Tikve i krastavci

    Tikvice i krastavci

    Iako se najčešće termički obrađuju, tikvice se mogu jesti i sirove što čini mlade plodove tikvica idealnim sastojkom salata. Krastavci ne trpe termičku obradu.

  • Paradajz

    Paradajz

    Širok spektar aroma, oblika i boja obezbedio je ovom povrću još širu upotrebu, kako u pripremi hladnih tako i u pripremi toplih jela.

  • Kupus

    Kupus

    Datira još iz starog Rima, ali se smatra tipično Nemačkim povrćem. Nemačka je ujedno i jedna od vodećih zemalja po proizvodnji kupusa. Izuzetno je bogat vitaminom C i mineralima.

  • Spanać

    Spanac

    Spanać je sezonsko povrće koje raste u sezoni proleće-leto, ali zahvaljujući staklenicima i plastenicima može biti dostupan skoro cele godine. Poreklo vodi iz Nepala i Indije, a u Evropu je stigao preko Persije i Kine.

  • Blitva

    List blitve

    Blitva se uzgaja radi lišća, ali u kulinarstvu se koristi i petiljka.