Atičoka se uzgaja u delovima Južne Evrope i predstavlja jedno od glavnih jela mediteranske kuhinje. Artičoke su dobre i kao predjelo i kao glavno jelo. Stoga, kod priprema punjenih artičoka ne postoje ograničenja u kreativnosti kuvara.  Konzumira se kao povrće ali neretko možete čuti i za čaj od artičoke. Bogata je ugljenim hidratima, proteinima i antioksidansima koji su koncentrisani u njenom cvetu. Njena glavna komponenta ipak je cinarin koji je čini izuzentno zdravom i lekovitom.

Preporučujemo

  • Paprike

    Paprika

    Dok su slatkaste, raznobojne vrste česti sastojak salata, ljute vrste paprika koriste se kao idealan začin bilo da su seckane, sušene ili mrvljene.

  • Tikve i krastavci

    Tikvice i krastavci

    Iako se najčešće termički obrađuju, tikvice se mogu jesti i sirove što čini mlade plodove tikvica idealnim sastojkom salata. Krastavci ne trpe termičku obradu.

  • Paradajz

    Paradajz

    Širok spektar aroma, oblika i boja obezbedio je ovom povrću još širu upotrebu, kako u pripremi hladnih tako i u pripremi toplih jela.

  • Kupus

    Kupus

    Datira još iz starog Rima, ali se smatra tipično Nemačkim povrćem. Nemačka je ujedno i jedna od vodećih zemalja po proizvodnji kupusa. Izuzetno je bogat vitaminom C i mineralima.

  • Spanać

    Spanac

    Spanać je sezonsko povrće koje raste u sezoni proleće-leto, ali zahvaljujući staklenicima i plastenicima može biti dostupan skoro cele godine. Poreklo vodi iz Nepala i Indije, a u Evropu je stigao preko Persije i Kine.

  • Blitva

    List blitve

    Blitva se uzgaja radi lišća, ali u kulinarstvu se koristi i petiljka.