1. Prikupljanje, korišćenje i/ili obrada
podataka: PREDUZEĆE
ZA TRGOVINU METRO CASH&CARRY DOO
BEOGRAD, Autoput za Novi Sad, matični broj 17482700, je Rukovalac Vaših podataka
o ličnosti (dalje: „METRO” ili „Rukovalac") u
smislu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti ("Službeni glasnik RS",
broj 87/2018) (dalje: „Zakon"), koji je odgovoran za
obradu Vaših podataka o ličnosti. Rukovalac je imenovao lice za zaštitu podataka
o ličnosti, koje možete kontaktirati u bilo koje vreme, korišćenjem sledeće e-mail
adrese: dataprotection@metro.rs i/ili zastitapodataka@metro.rs
2. METRO će prikupljati, obrađivati i/ili
koristiti podatke o ličnosti koji se odnose na Kupca i vlasnike Metro
kartica sadržane u Obrascu za registraciju Kupca i eventualne druge
podatke koje mu Kupac i vlasnik Metro kartice tokom trajanja poslovnog odnosa
samoinicijativno i dobrovoljno dostave ukoliko postoji potreba, za ovde opisane
svrhe i to uključujući, ali ne ograničavajući se na sledeće podatke: ime i
prezime, poziciju u kompaniji, pol, adresu, JMBG ako je javno dostupan (za
zakonske zastupnike i preduzetnike), adresu elektronske pošte i broj telefona,
broj ličnog
dokumenta i video snimke sa
nadzornih kamera Rukovaoca („Podaci o ličnosti“),
sve u skladu sa Zakonom i ostalim podzakonskim aktima i drugim pravnim
propisima koji regulišu oblast zaštite podataka o ličnosti.
3. Po osnovu izvršenja ugovora obradu Vaših Podataka o ličnosti
možemo da vršimo u sledeće svrhe: registracija Kupaca i izrada Metro
kartica koje se koriste za kupovinu u prodajnim objektima METROa, izdavanje
računa, rešavanje reklamacija, dostavljanje robe na adresu u skladu sa
poslovnom politikom METROa, u svrhu svakodnevnog poslovanja sa Kupcem i
administracije, što je sve deo opšte i dugoročne brige o Kupcu i pružanja
personalizovanih usluga Kupcima.
4. Po osnovu poštovanja pravnih obaveza Podatke o ličnosti Kupaca
obrađujemo u sledeće svrhe: plaćanja poreza, statističke i istraživačke svrhe,
kao i druge obaveze prema nadležnim organima, kao i po osnovu učešća u bilo
kakvom sudskom ili drugom sporu radi zaštite naših prava.
5. Po osnovu ostvarenja naših legitimnih
interesa obrađivaćemo Vaše Podatke
o ličnosti u sledeće svrhe: sprovođenje anketa o ispitivanju zadovoljstva, zaštita
imovine i lica u koje svrhe se sprovodi video nadzor, provera identiteta i sprečavanje
zloupotreba u koju svrhu se vrši uvid u lični dokument sa fotografijom i beleži
broj tog dokumenta, ispitivanje eventualnih prevara učinjenih od strane Kupca
(npr. vršenje neodgovarajućih plaćanja), praćenja da li postoje sankcije Kupca
(npr. trgovinske ili finansijske sankcije), otkrivanje i sprečavanje
nezakonitog ponašanja u odnosu na Rukovaoca od strane Kupca.
6. Po osnovu Vašeg pristanka obrađivaćemo
Vaše Podatke o ličnosti u sledeće svrhe: sprovođenje promotivnih i marketinških aktivnosti i
kampanja usmerenih na podsticanje prodaje putem: slanja promotivnih časopisa
(Metro Mail-MM) i newsletter-a; sprovođenje kampanje pri registraciji, kao i
kampanje za reaktivacije Kupaca i kampanje koje predlažu proizvode Kupcima na
osnovu pređašnjih kupovina; sprovođenje kampanje pre isticanja kartice, u cilju
obaveštavanja Kupca o mogućnosti da svoju karticu produži; sprovođenja aktivnosti koje se tiču
ispitivanja tržišta i mišljenja (putem elektronske pošte ili drugih sredstava
elektronske komunikacije); i promocija Kupaca putem društvenih mreža, u svrhu
dodele nagrada u slučaju organizovanja nagradnih igara kao i za druge slične
ili iste akcije čiji nazivi kasnije mogu biti promenjeni, ili mogu doživeti
određene manje izmene u sadržaju i načinu sprovođenja. Dodatno vršimo generalno
„segmentiranje" Kupaca u odgovarajuće 3 kategorije prema potrošačkim
navikama, nakon čega se prati njihova potrošnja u svrhu optimizacije poslovanja
i ostvarivanja prava Kupaca na dodatne pogodnosti, npr. količinske rabate, pri
čemu će prilikom donošenja finalne odluke na osnovu sprovedenih kampanja u
proces odlučivanja biti uključeni nadležni zaposleni kod Rukovaoca, a Kupac će
svakako imati pravo da osporava odluku pred ovlašćenim licem. METRO će za
sprovođenje ovde opisanih aktivnosti, posebno slanje promotivnih časopisa i
upita (za kampanje, mišljenja, ažuriranje podataka), koristiti isključivo
kontakt podatke: adresu, broj telefona ili e-mail, koje ste izričito naveli kao
kontakt podatke prilikom popunjavanja Obrasca za registraciju kupaca ili
naknadno ažuriranjem ili dobrovoljnim dostavljanjem METROu drugog kontakt
podatka. Broj mobilnog telefona podrazumeva kontaktiranje putem poziva, SMSa,
Viber-a ili drugih aplikacija (npr. WhatsApp, Facebook Messenger, M/Companion)
putem kojih dobrovoljno i uobičajeno komunicirate sa METRO-om. Imate pravo da u
bilo kom trenutku opozovete svoj pristanak za kontakt, kao i da, ukoliko imate
bilo kakva dalja pitanja i/ili molbe u pogledu pristupa ili pregleda svojih Podataka
o ličnosti i ostvarivanja svojih drugih prava u vezi istih, kontaktirate Saradnika
za zaštitu podataka METRO-a, putem e-mail adrese iz tačke 1. Kupci i
Vlasnici kartica su svesni da ih METRO i u budućnosti može kontaktirati, kao i
obrađivati prikupljene Podatke o ličnosti za sve ostale promotivne i
marketinške aktivnosti i kampanje kao i nastavke ili izmene kampanja i
aktivnosti navedenih gore, sve do okončanja odnosa Rukovaoca sa Kupcem i
vraćanja Metro kartice ili do trenutka opoziva pristanka na obradu Podataka o
ličnosti za svrhe iz ove tačke 6.
7. Raspolaganje podacima (primaoci
Podataka o ličnosti): Podaci o ličnosti mogu
biti dostavljeni pružaocima usluga štampanja promotivnih časopisa i materijala
Metro-a koji će se slati na Vašu adresu, turističkim agencijama za slučaj
promotivnih kampanja i dodele nagrada kupcima dobitnicima nagradnih igara,
pružaocu usluge call centra, marketinškim agencijama, pružaocima usluga
obezbeđenja i računovodstva, pružaocima usluga cloud hostinga, internet
platformi i održavanja, pružaocima usluga slanja SMS poruka i Viber poruka,
advokatskim kancelarijama, kao i pružaocima usluga marketinga preko društvenih
mreža, nadležnim organima i sudovima na njihov zahtev.
8. Prenos podataka: Mi smo deo METRO Grupe koja posluje
na međunarodnom planu. Da bismo postigli gore pomenute svrhe, angažujemo
pružaoce usluga kao obrađivače podataka u skladu sa članom 45 Zakona, na primer
naši pružaoci usluga cloud hostinga, internet platformi i održavanja, za
štampanje kartice Kupca, koje dobijate od nas, ili naši provajderi usluga za
slanje e-mailova i SMS-a, kontakt telefonom ili štampanje personalizovanog
oglašavanja. To su spoljni pružaoci usluga, a takođe i pružaoci usluga u okviru
METRO Grupe, poput zajedničkih servisnih centara METRO grupe, koji se nalaze
izvan Republike Srbije, u zemljama unutar i izvan Evropske unije (EU) i
Evropskog ekonomskog prostora (EEA) (npr. Međunarodni centar podataka METRO
grupe kojim upravlja METRO Sistems GmbH). Ugovornim odredbama osiguravamo da
ovi pružaoci usluga obrađuju podatke o ličnosti u skladu sa Evropskim propisom
o zaštiti podataka o ličnosti kako bismo garantovali visok nivo zaštite
podataka, čak i ako se podaci o ličnosti prenose u zemlju u kojoj je uobičajen
drugi nivo zaštite podataka i za koju ne postoji odluka Evropske komisije o
adekvatnosti. Drugi prenos podataka o ličnosti drugim primaocima se ne obavlja,
osim ako smo na to obavezni po zakonu. Za više informacija o odgovarajućim
merama zaštite za međunarodni prenos podataka ili za njihovu kopiju molimo vas
da kontaktirate našeg Saradnika za zaštitu podataka na navedene kontakte.
9. Rok čuvanja Podataka o ličnosti: Podaci o ličnosti će se čuvati do
okončanja odnosa sa Rukovaocem i vraćanja Metro kartice ili do trenutka opoziva
pristanka na obradu Podataka o ličnosti. U svakom slučaju Podaci o ličnosti se
čuvaju u periodu koji je razumno potreban u skladu sa svrhom obrade Podataka o
ličnosti, odnosno u roku koji je određen zakonom. Podaci o ličnosti se čuvaju
do trenutka kada se opozove pristanak na obradu Podataka o ličnosti (u
situacijama gde je pristanak osnov za obradu Podataka o ličnosti), osim ukoliko
postoji drugi pravni osnov za obradu. Podaci o ličnosti se čuvaju u svakom
slučaju ako postoji zakonska obaveza Rukovaoca da čuva Podatke o ličnosti u
određenom vremenskom roku u skladu sa knjigovodstvenim, poreskim i ostalim
propisima.
10. Prava Kupaca u vezi sa obradom
Podataka o ličnosti: Pravo na pristup Podacima o ličnosti; Pravo na ispravku,
dopunu, brisanje i ograničenje obrade; Pravo na prigovor; Pravo na prenosivost podataka
o ličnosti; Pravo na opoziv pristanka u bilo koje vreme, ali opoziv pristanka u
tom slučaju ne utiče na dopuštenost obrade na osnovu pristanka pre opoziva;
Pravo da se podnese pritužba Povereniku za informacije od javnog značaja i
zaštitu podataka o ličnosti. Zahtev u vezi sa ostvarivanje svojih prava Kupac
podnosi Rukovaocu u elektronskoj formi putem e-mail adrese: dataprotection@metro.rs ili zastitapodataka@metro.rs.
11. Rukovalac može ograničiti prava
Kupca u vezi sa obradom njegovih/njenih Podataka o ličnosti, u slučajevima
propisanim Zakonom.
12.
Obaveznost davanja Podataka o ličnosti i automatizovano donošenje
odluka: Davanje Podataka o ličnosti bazirano je na slobodnoj volji,
međutim dostavljanje određenih Podataka o ličnosti je neophodno za svrhu
izvršenja i prethodnog zaključenja ugovora sa Rukovaocem. U slučaju da Kupac
odbije da dostavi takve Podatke o ličnosti Rukovalac neće biti u mogućnosti da
zaključi i izvrši ugovor sa njim/njom. Rukovalac vrši segmentiranje Podataka o
ličnosti Kupca, kako je objašnjeno iznad u tački 6. Prilikom obavljanja ovde
navedenih aktivnosti poštovaće se obaveza čuvanja tajnosti predmetnih Podataka
o ličnosti, a u skladu sa Zakonom i drugim relevantnim propisima.