KAKO UMANJITI TROŠKOVE RESTORANA

How to reduce restaurant expenses

Vođenje restorana može biti skup posao. Nije neuobičajeno da ugostitelji previde dodatne troškove u svom sistemu, koji često lako mogu da se izbegnu. Bilo da tek treba da otvorite svoj restoran ili ga već vodite, ovo je tekst za vas. Ovde ćete naučiti kako da smanjite svoje operativne troškove, uštedite novac i uvećate svoj profit bez umanjivanja iskustva koje pružate vašim gostima.

ŠTA ĆE BITI OBRAĐENO U OVOM ČLANKU

Ušteda na troškovima u gastronomskom biznisu je od vitalnog značaja ako želite da vaš restoran opstane i napreduje. Ne postoji pogrešan trenutak da smanjite dodatne troškove i uštedite novac. I u dobrim i u lošim vremenima, svest o vašim finansijama će uvek biti važan faktor za uspeh vašeg restorana.


Uz sve fiksne troškove povezane sa vođenjem restorana, može biti teško osmisliti načine da uštedite na troškovima koji ne podrazumevaju podizanje cena. Zato smo za vas napravili listu ideja i strategija za uštedu troškova.

  1. Ušteda na troškovima za hranu
  2. Ušteda na troškovima za rad
  3. Strategije za uštedu na ostalim operativnim troškovima
  4. Fokusiranje na timski rad
  5. FAQ - Kako smanjiti troškove restorana
Kako smanjiti troškove za hranuPovratak na sadržaj

1. UŠTEDA NA TROŠKOVIMA ZA HRANU 

Inventory of most used ingredients

1.1 Svakodnevno pravite popis sastojaka koji se najčešće koriste

Počnimo sa pregledom vaših najpopularnijih sastojaka. 

Šta je deset top stvari koje stalno koristite u kuhinji i koje čine većinu vaših troškova za hranu? Identifikujte ih i stavite na listu. Zatim vodite dnevni inventar ovih namirnica.

Svakog jutra tokom radne nedelje proverite koliko svakog sastojka imate. Zatim ponovo proverite i uveče, da vidite koliko je svakog sastojka iskorišćeno. Ovo će vam pomoći da vidite da li pravite prevelike zalihe i imate višak koji može da se smanji.

Buy local, cook seasonal

1.2 Kupujte lokalno i pratite sezonu

Pronalaženje lokalnog dobavljača za nabavku sastojaka može da bude blagotvorno za vaš budžet, a istovremeno će povećati kvalitet vaše hrane. Takođe, to može da smanji i troškove isporuke sastojaka. Proverite i uporedite svoje lokalne dobavljače da biste dobili najbolji kvalitet po najnižoj mogućoj ceni.

Ako kupujete lokalno, velike su šanse da ćete želeti i da svoju ponudu uskladite sa godišnjim dobima. Ako pratite sezone, ne samo da ćete uštedeti na troškovima za hranu, već će i vaša ponuda biti zanimljiva i sveža, sa specijalitetima i promenama usklađenim sa aktuelnim trenutkom.
Strategies to avoid food waste

1.3 Pronađite strategije za umanjenje otpada od hrane

Postoji mnogo načina da se umanji otpad od hrane. Ove strategije ne samo da vam pomažu da maksimalno iskoristite svoje sastojke, već i da uštedite na troškovima u vašem poslovanju.

Porcionišite unapred

Na primer, možete da izbegnete otpad od hrane ako nudite odgovarajuće veličine porcija. Ispitajte koliko hrane je vraćeno na tanjirima i, ako je potrebno, preispitajte veličinu svojih porcija. Prethodno porcionisanje sastojaka za svaku stavku jelovnika je takođe koristan način da izbegnete da vaše osoblje koristi veće količine sastojaka kada vremenski pritisak poraste tokom delova dana sa najvećom posetom.

Koristite ostatke hrane

Dalje, ostatke hrane možete kreativno da iskoristite, kako biste napravili više prodajnih artikala bez rasipanja. Na primer, umesto da bacite starije voće i povrće jer više ne izgledaju privlačno, obradite ih i iskoristite za nove ukusne domaće proizvode (supe, džemove ili pire). Imajući u vidu broj kupaca koji brinu o zdravlju i životnoj sredini, ovaj način za uštedu novca i resursa mogao bi čak i da se implementira u vašu marketinšku strategiju.

Simplify supply chain

1.4 Pojednostavite lanac snabdevanja

Kupovina namirnica i prehrambenih proizvoda od različitih dobavljača može da znači da je cena svakog artikla veća nego što bi to bio slučaj pri kupovini od jednog prodavca. Takođe, ovo može da dovede i do nepotrebno visokih troškova isporuke.

Razmislite koji sastojci su vam redovno potrebni i potražite lokalnog prodavca ili kompetentnog veletrgovca koji nudi većinu ili sve. Kupovina iz jednog izvora će prvenstveno:

  • uštedeti vreme prilikom naručivanja
  • uštedeti novac u troškovima isporuke
  • pomoći vam da pregovarate o nižim cenama kroz ugovore sa glavnim dobavljačima i kupovinu na veliko.
Adjusting restaurant menu

1.5 Preispitajte i prilagodite svoja sredstva ponude

Pažljivo preispitajte sredstva ponude da biste videli da li postoje stavke koje se ne prodaju dobro ili se ne uklapaju u vaš stil i temu. Ne morate da imate preterano dugu i raznovrsnu ponudu hrane i pića. Ako je vaš restoran specijalizovan za kafu i peciva, vaši klijenti neće očekivati da imate opcije za dobro pečenje ili vegetarijanski ručak. Svedena sredstva ponude su elegantna slika vašeg restorana i pomažu gostima da mnogo brže odluče šta žele. Ovo će eliminisati zamor pri odlučivanju i poboljšati opšte korisničko iskustvo koje pružate.

Nekada je poželjno u nabavku uvrstiti polugotove proizvode koje lako možete doraditi i dati im lični pečat. Tako štedite novac i vreme. Hranu koja zahteva dugu pripremu, kao što su fini kolači ili ekstravagantne torte, uvek možete poručiti od specijalizovanih poslastičarnica i time uštedeti vreme i uticati na razvoj lokalnih malih privrednika.

Pokušajte da ostatke povrća pretvorite u fine supe, krokete ili pire i istaknite ih u okviru dnevne ponude. Stari hleb koristite za ukusne bruskete, a od ostataka voća napravite fine džemove uz ponudu sira.
Calculate your food costs

1.6 Izračunajte procenat troškova hrane

Pratite procenat troškova hrane da biste utvrdili koliko trošite na sastojke u poređenju sa tim koliko naplaćujete za svaku stavku u vašoj ponudi. Izbalansirajte stavke jelovnika tako da procenat onih koje imaju visoku nabavnu cenu i malu maržu ne prelazi 30%. Kvalitetna ulazna namirnica ne garantuje uvek dopadljivost jela gostima. Dobro je da omiljena jela budu ona sa što manjom nabavnom cenom i većom maržom.
POVEĆAJTE SVOJE PROFITNE MARŽE
Izračunajte optimalnu cenu za svako svoje jelo i čuvajte svoje račune na jednom mestu. 
Saveti za smanjenje troškova za osoblje u restoranimaPovratak na sadržaj

2. UŠTEDA NA TROŠKOVIMA RADA

How to schedule restaurant staff

2.1 Dobro rasporedite svoje osoblje

Za razliku od smanjenja troškova za hranu, gde možete da pravite radikalne rezove, pri pronalaženju pravog balansa u troškovima rada morate biti oprezni. Ne treba da plaćate više zaposlenih nego što vam je potrebno, ali takođe ne treba ni da vam nedostaje osoblje i da preopterećujete svoj tim.

Da biste doneli pravilne i pravovremene odluke o tome kako možete da rasporedite svoje osoblje kako biste postigli maksimalnu radnu efikasnost, trebalo bi da uzmete u obzir “špiceve” i spore periode tokom dana i nedelje. Zatim, tokom ovih vremenskih okvira, prilagodite broj zaposlenih u skladu sa tim. Softver za automatsko raspoređivanje osoblja može da vam pomogne da uštedite vreme u kreiranju savršenog rasporeda za vaš tim.
Radno vreme

2.2 Razmislite o radnom vremenu

Ako utvrdite da za vašu specifičnu vrstu restorana jutra ili večeri ne donose mnogo gostiju, trebalo bi da razmislite o skraćenju radnog vremena kako biste uštedeli na troškovima rada i komunalija i pozitivno uticali na zadovoljstvo zaposlenih.

Ovo vreme ne mora da ostane neproduktivno - naprotiv. Dodatne sate možete da iskoristite za rad na novim marketinškim strategijama ili unapređenje svog poslovanja na druge načine. Na taj način ćete i dalje biti produktivni, uz uštedu na troškovima rada u delovima dana koji ne donose mnogo prihoda.
Cross-train restaurant staff

2.3 Obučite osoblje za različite zadatke

Smanjite potrebe za osobljem kroz ukrštanje odgovornosti.

Ne činite ovo proizvoljno. Razmislite o pametnim načinima da kombinujete različite uloge u vašem restoranskom timu i obučite svoje osoblje u skladu sa tim. Na ovaj način svaki zaposleni:

  • unapređuje svoje veštine
  • oseća se pripremljenim za svoj posao
  • obavlja širok spektar zadataka.

Reduce employee turnover

2.4 Smanjite fluktuaciju zaposlenih

Fluktuacija zaposlenih u gastronomskom sektoru je veoma visoka.

Ovo ne samo da utiče na atmosferu vašeg tima, već i vas kao ugostitelje može koštati dosta novca. Izgubljena produktivnost, proces ponovnog zapošljavanja i obuka novog zaposlenog mogu da koštaju mnogo.

Stoga se pobrinite da od početka pronađete stabilan tim zaposlenih sa kojim ćete uspostaviti korektan poslovni odnos tokom dužeg vremenskog perioda, pružajući im prijatno okruženje za razvoj i napredovanje.

Kako smanjiti operativne troškovePovratak na sadržaj

3. STRATEGIJE ZA UŠTEDU NA DRUGIM OPERATIVNIM TROŠKOVIMA

How to Reduce Restaurant Operating Costs

3.1 Kupujte pametno, ne nužno novo

Kupovina opreme neophodne za vašu kuhinju može biti veoma visok trošak ako kupujete sve potpuno novo. Možete da uštedite veliku količinu novca kupovinom polovne opreme i inventara.

Isto važi i za vaš enterijer i dekoraciju. Pokušajte da pronađete predmete na vintage marketima, u dizajnerskim outletima ili čak u drugim restoranima ili hotelima koji renoviraju svoj enterijer i imaju kuhinjske pribore, stolice, sofe ili predmete za dekoraciju koje su spremni da prodaju po relativno niskoj ceni.

3.2 Vodite računa o potrošnji energije

Ovo bi trebalo da se podrazumeva, ali bićete iznenađeni koliko ljudi vodi računa o uštedi struje u svom domu dok na radnom mestu pokazuju rasipničke navike. Pažljivo sagledajte kako vaše osoblje koristi struju u vašem restoranu. Obučite svoj tim da koristi samo punu mašinu za pranje sudova i isključuje uređaje koji se ne koriste. Takođe, razmislite o prelasku na energetski efikasnije osvetljenje i uređaje. Vodeći računa o ovim stvarima, možete dosta da uštedite kada stignu računi za komunalne usluge.

3.3 Automatizujte manuelne zadatke

Postoji mnogo načina da pojednostavite manuelne zadatke kao što su zakazivanje, praćenje zaliha, isplata zarada i praćenje prodaje i vođenje evidencije bezbednosnih procedura. Možete da uštedite mnogo vremena korišćenjem odgovarajućeg softvera. Ako smatrate da provodite mnogo vremena na ovim zadacima i nemate dobar pregled kada ih radite ručno, prelazak na odgovarajući softver može da bude pravo rešenje za vas.

3.4 Koristite besplatne marketinške opcije

Dobar marketing ne mora da bude preskup. U stvari, možete iskoristiti mnoge besplatne opcije za oglašavanje vašeg restorana.

Pokrenite nalog za svoj restoran na društvenim mrežama i često ga ažurirajte, delite najnovije sezonske ponude i druge interesantne vesti. Druga opcija je da pokrenete sopstveni blog koji ljudi mogu da čitaju kako bi stekli predstavu o vašem stilu i konceptu pre nego što vas posete. Ako niste “online tip”, učestvujte u lokalnim događajima da biste maksimalno povećali svoju vidljivost na stari dobri način.

Timski rad je recept za uspehPovratak na sadržaj

4. FOKUS NA TIMSKI RAD

Restaurant teamwork
Na kraju, ali svakako ne i najmanje važno, morate se suočiti sa realnošću da ušteda troškova u gastronomskom poslu može da se postigne samo kroz timski rad. Uspeh mnogih mera koje smo predložili u velikoj meri zavisi od vaših zaposlenih. Stoga vas podstičemo da budete veoma transparentni u vezi sa svojim ciljevima uštede troškova i da ih jasno predočite svom osoblju. Kada je u pitanju ušteda struje, svi treba da ispoštuju vaš zahtev. Uočavanje i nagrađivanje truda vaših zaposlenih će ih motivisati da nastave da se pridržavaju ovih navika.

Ovo su naši najvažniji saveti kako da uštedite na troškovima u ugostiteljskom poslu. Prilagodite ih svojoj specifičnoj situaciji i imaćete pozitivne rezultate!
Često postavljana pitanjaPovratak na sadržaj

5. faq - KAKO SMANJITI TROŠKOVE U RESTORANU

Mogućnosti za vas
PROMOCIJE & PONUDE
POGLEDAJTE NAŠE NAJNOVIJE PONUDE
Otkrijte najbolje proizvode i cene za vaš biznis. Pogledajte naše najnovije promocije i ponude.
Otkrijte naše ponude
SPECIJALIZOVANI KATALOZI
PONUDA ZA PROFESIONALNE KUPCE
Asortiman inspirisan Vašim potrebama! 
Pogledajte kataloge