BRENDIRANJE RESTORANA I MARKETINŠKE STRATEGIJE

Restaurant branding and marketing strategies

Dobar brending i marketing su ključni da vaš restoran postane poznat i uspešan. Možete da imate najbolju hranu na svetu, ali ako za to niko ne zna, vaši stolovi će ostati prazni. Zato su vam potrebne odlične brending i marketinške strategije koje će vam pomoći da se za vas čuje i unapredi lojalnost gostiju! Ako želite da saznate kako možete da koristite brending i marketing strategije u svoju korist, ovo je članak za vas.

ŠTA ĆE BITI OBRAĐENO U OVOM ČLANKU

Današnja kultura ishrane van kuće sve više se vrti oko korisničkog iskustva. Ukus i kvalitet hrane više nisu jedini razlog za ulazak gostiju u restoran. Uz zasićeno tržište restorana 2022. godine, izgradnja brenda koji inspiriše konzumente i stvara emocionalnu vezu je ključni deo vođenja uspešnog restorana.

Pružanje posebnog, nezaboravnog iskustva koje privlači i zadržava goste ne dešava se slučajno. Morate da imate strateški pristup izgradnji svog brenda i planiranju svog marketinga. Da bismo vam pomogli da započnete ovaj proces, napravili smo listu ključnih koraka na koje treba da se fokusirate, uključujući sledeće:

  1. Izgradnja brend identiteta
  2. Davanje imena vašem restoranu
  3. Efikasne marketinške strategije
  4. Pametno reklamiranje
  5. FAQ - Brend & marketing strategije za restoran
Identitet i misija restoranaPovratak na sadržaj

1. IZGRADNJA BREND IDENTITETA ZA VAŠ RESTORAN

Analiza trzista

1.1 Sprovedite analizu tržišta

Prvo i osnovno: pre nego što bilo koja od vaših odluka postane konačna, trebalo bi da sprovedete temeljnu analizu tržišta. Razmislite o lokaciji na kojoj želite da otvorite svoj restoran i analizirajte njenu demografiju da vidite da li bi koncept vašeg restorana tamo dobro funkcionisao. Kakvi ljudi žive u kraju koji ste odabrali? Porodice, studenti, stariji ljudi ili miks? Kakav je njihov životni stil i koliki im je budžet za hranu van kuće?

Druga važna pitanja koja treba razmotriti obuhvataju opcije restorana koje su već zastupljene u kraju koji ste odabrali, te da li bi se vaš restoran uklopio u taj komšiluk i zadovoljio određenu potrebu. Ako želite da otvorite restoran u veoma prometnoj luksuznoj ulici u centru grada gde su ljudi užurbani i žele nešto zdravo za ručak, stil vašeg restorana bi trebalo da bude drugačiji nego ukoliko se odlučite za mirnije mesto van grada, gde porodice dolaze da uživaju u mirnoj popodnevnoj kafi i domaćoj piti. Ovi primeri su tu samo da ilustruju poentu: ispitajte kraj koji razmatrate i njegovu demografiju i pametno odaberite lokaciju i stil za vaš restoran.

Find your brand identity

1.2 Pronađite ličnost i identitet svog brenda

Vaš brend je način na koji vas gosti doživljavaju. Dobar brending je ključ za izdvajanje iz gomile i stvaranje konekcije sa gostima. Ali, šta čini dobar brend? Ne radi se samo o trendi dizajniranom logotipu i privlačnim sloganima. Reč je o vrednostima i identitetu iz kojih proizilaze vaš stil i način na koji se vizuelno predstavljate publici.

Kada uradite analizu tržišta i odaberete lokaciju, već automatski razmišljate o identitetu svog restorana. Međutim, kada završite svoje istraživanje i odredite mesto, još jednom dobro razmislite o svemu. Ko ste vi, šta želite da predstavljate i postignete svojim restoranom? Koje su vaše suštinske vrednosti kao ugostitelja? Takođe, zapitajte se kakva će biti “ličnost” vašeg restorana. Brza ili opuštena? Moderna, klasična ili romantična? Urbana gradska ili opuštena domaćinska atmosfera? Tradicionalna kuhinja ili trendi, egzotična jela? Koji stil usluge nudite? (Brza usluga, srednje ili više klase?) Svi ovi faktori utiču na identitet i ličnost vašeg brenda.

Kada budete imali odgovore na ova pitanja i znate tačno šta vaš restoran predstavlja - ko ste, šta radite i zašto to radite - sve druge odluke, od velikih do malih, će se mnogo lakše posložiti.

Restaurant mission statement

1.3 Napravite izjavu o misiji

Izjava o misiji može da zvuči kao preterivanje, ali ne mora da bude dugačka ni komplikovana.

Ako ste utvrdili svoj brend identitet, ovo će vam najverovatnije i samo prirodno doći. Samo pokušajte da osmislite rečenicu koja izražava ono što radite, zašto to radite i vrednost koju donosite svojim gostima.

Ta izjava koja se ponavlja na vašem sajtu, ispod vašeg logotipa, i prikazana je na različite načine u vašem objektu, ojačaće vaš brend identitet i stvoriti smislenu vezu sa vašim osobljem i gostima.

Restaurant branding

1.4 Crpite inspiraciju od profesionalaca

Ako ne znate odakle da počnete ili se osećate pomalo neinspirisano, pokušajte da razmislite o svojim omiljenim ili nekim veoma uspešnim restoranima i pažljivo razmotrite kako su se oni brendirali. Šta oni bude u vama kada čujete njihovo ime, kada vidite njihov sajt ili kada uđete u njihov objekat? Kako se osećate i koji su to činioci koji zajednički stvaraju taj osećaj?

U tom posmatranju čak ne morate da se ograničite samo na restorane. Svakako možete da dobijete inspiraciju od različitih vrsta brendova.

Nemojte kopirati nikoga, ali uzmite u obzir ove stvari i gledajte na njih kao na inspiraciju za elemente koje želite da uključite u brendiranje sopstvenog restorana.

Odabir imena za vaš restoranPovratak na sadržaj

2. IME VAŠEG RESTORANA 

Ime restorana

2.1 Razmislite o imenu svog restorana

Pronalaženje dobrog imena može biti veoma teško. Međutim, ako ste prvo razmislili o svom brend identitetu, ovaj proces bi mogao da bude znatno lakši.

Odličan način da započnete proces odabira imena jeste da “zaronite u sopstvene misli”. Uzmite prazan list papira i podesite tajmer na 10 minuta. Zapišite svaku reč koja vam padne na pamet kada razmišljate o svom restoranu i kakav će on biti.

Koje reči vam prolaze kroz glavu kada razmišljate o željenoj atmosferi, stilu i osećaju koji vaš restoran pruža? Zapišite sve i provedite neko vreme igrajući se sa tim rečima da vidite da li od njih možete da sklopite ime.

Ako vam ovo ne pomogne u dovoljnoj meri, pokušajte ponovo trik sa profesionalcima: pogledajte šta drugi brendovi rade. Koja imena vam padaju na pamet kada pomislite na uspešne restorane koje volite ili neke druge nezaboravne brendove? Šta je to što vas inspiriše ili se ističe u vezi sa njihovim imenom? Koje elemente možete da uključite i u ime za svoj restoran?

Types of logos and names

2.2 Različiti stilovi imena za vaš biznis

Postoji mnogo različitih stilova koje možete izabrati da nazovete svoj brend. Najpopularnija imena brendova mogu se sažeti u sledeće kategorije:

  • opisna imena
  • igre reči
  • apstraktna imena
  • lična imena
  • akronimi
  • korišćenje stranih jezika
  • imena inspirisana književnošću i muzikom

Neki primeri za ilustraciju ovih karakteristika bili bi „Jecina prodavnica palačinki“ kao opisno ime, ili „Windows“ ili „Apple“ kao apstraktni nazivi koji nemaju nužno vezu sa proizvodom ili uslugom brenda. Mogućnosti su beskonačne kada je u pitanju odabir imena za vaš brend - budite kreativni i uživajte u procesu!

How to name a restaurant

2.3 Praktični saveti za pronalaženje imena za vaš restoran

Postoji nekoliko praktičnih saveta koji mogu da vam pomognu kada ste već dobro razmislili i smislili kreativna imena svog brenda. Sada želite da skratite listu, razmišljajući praktično i postavljajući sebi sledeća pitanja. Da li mi se to ime sviđa? Da li zvuči dobro? Da li je smisleno? Da li se lako razume i piše? Kolika je verovatnoća da će doći do nesporazuma kada prvi put izgovorim ime? Da li je lako za pamćenje?

Ova pitanja su veoma važna. Ime može vama da zvuči dobro i ima smisla - ali stavite se u kožu drugih ljudi: da li bi nasumična osoba razumela ime i vaše namere sa njim, a da ne poseduje iste informacije ili jezičke veštine koje vi imate?

Ovo poslednje je posebno važno uzeti u obzir kada koristite strane jezike u nazivu vašeg brenda. Neke reči su široko poznate i razumljive u različitim kulturama i jezicima, dok druge zahtevaju dublje poznavanje jezika koji izaberete. Sofisticiranije strano ime moglo bi da proizvede različite ishode za vas i potencijalno suzi vašu publiku - da li je to dobra ili loša stvar zavisi isključivo od vašeg željenog ishoda.

Takođe bi trebalo da uradite istraživanje ključnih reči za svoje ideje za ime, poigrajte se sa imenom na mogućem logotipu i spomenite ga porodici i prijateljima da vidite da li bi odgovaralo svim ovim kriterijumima.

Register your restaurant name

2.4 Registrujte naziv vašeg restorana

Nakon kreativnog i praktičnog dela sledi pravna provera. Preporučujemo da izaberete tri imena koja vam se sviđaju i vidite da li su još uvek dostupna, počevši od vaše omiljene verzije od tri odabrane.

Proverite pravnu dostupnost, ali i domene i profile na društvenim mrežama.

Takođe odredite svoj poslovni oblik i pogledajte da li postoje određena pravila za vaš, u smislu zakonskih ili poreskih propisa.

Kada ste odradili sve ove korake i imate savršeno ime koje je još uvek dostupno, samo napred i zauzmite taj domen, službeno ime i profil na društvenim mrežama što je pre moguće. Ne želite da neko drugi smisli potpuno isto ime i rezerviše ga za sebe.

SVE ŠTO TREBA DA ZNATE O OTVARANJU RESTORANA
Istražite našu seriju tekstova „Kako otvoriti restoran“ i naučite kako da ostvarite svoj san.
Kako otvoriti restoran
Kako privući gostePovratak na sadržaj

3. EFIKASNE MARKETINŠKE STRATEGIJE ZA VAŠ RESTORAN   

Kada ste uspostavili svoj brend, želite da ga predstavite pravim ljudima. Efikasan marketing će izgraditi solidnu bazu gostiju i značajno povećati vaš prihod od prodaje. Ali ne samo to - može da bude koristan za vaš biznis i na mnogo drugih načina. Dobar marketing će stvoriti svest o brendu i izgraditi mostove za povezivanje sa vašom lokalnom zajednicom restoratera. Takođe, može da otvori vrata za nova poslovna partnerstva sa pružaocima usluga, umetnicima ili prodavcima, a čak i da privuče nove članove osoblja.

Sa svim benefitima koje pruža, vaša marketinška strategija je, suštinski, način na koji komunicirate sa svojim klijentima da biste ih privukli svom brendu. Slede važni elementi koji će povećati vašu marketinšku efikasnost. Preporučujemo da isprobate različite marketinške kampanje da biste videli šta vam najviše odgovara. Postavite specifične ciljeve za definisani vremenski okvir, odredite budžet i definišite svoju ciljnu publiku - a zatim krenite sa kampanjom. Vidite da li vaše strategije funkcionišu i uporedite koji pristup vam donosi najviše koristi.

 

3.1 Online nastup vašeg restorana

Dobar online nastup je ključni marketinški alat za vaš biznis. Da, danas čak i restorani treba da koriste Google Business profil, Google mape, da imaju besprekoran sajt i naloge na društvenim mrežama koji im donose benefite i mogućnost za online interakciju sa gostima!

Ako želite da saznate više o tome šta podrazumeva dobar online nastup, pogledajte naš tekst „Digitalizacija i tehnologija u restoranu“.

 

3.2 Optimizacija pretraživača (SEO)

Odličan SEO (Search Engine Optimization) je još jedan ključ uspešnog marketinga za vaš restoran! Možete imati najbolji online nastup, ali malobrojni će biti oni koji će imati koristi od toga ako ne mogu da vas nađu preko Google-a ili drugih popularnih pretraživača. Sprovedite temeljno istraživanje ključnih reči i koristite iste informacije i kontakt detalje u celokupnom svom online nastupu da biste pogurali rangiranje u rezultatima pretrage.

 

3.3 Lokalne marketinške kampanje za vaš restoran

Trebalo bi da koristite društvene mreže i online marketing u svoju korist, ali i u “offline svetu” postoje sjajne prilike za promociju vašeg brenda! Lokalni događaji, festivali hrane, marketi, ulični festivali i druga okupljanja na kojima ima mnogo ljudi su sjajne prilike da ljudi čuju za vas.

Promocija restoranaPovratak na sadržaj

4. PAMETNO OGLAŠAVANJE ZA VAŠ RESTORAn

Personalizovani oglasi

4.1 Personalizovani oglasi za vaš biznis

Da biste pametno koristili svoj budžet za oglašavanje, definišite više tipičnih ličnosti gostiju za svoj restoran. Razmislite ko su tačno vaši idealni gosti. Budite detaljni: kakav je njihov životni stil, čime se bave, koliko imaju godina, šta su im hobiji i interesovanja, pa čak i kako se zovu i kakav im je karakter? Što konkretniji budete, to će vaš marketing bolje funkcionisati.

Ova strategija će vam pomoći da personalizujete svoje oglase i pozicionirate ih na pravim mestima gde će ih vaša ciljna publika videti.

Budget-friendly advertisement

4.2 Postavljanje oglasa i strategija prilagođena budžetu

U zavisnosti od definisanih tipičnih ličnosti vaših gostiju i navika u korišćenju vremena koje ima vaša ciljna publika, trebalo bi da investirate u različite opcije plasmana oglasa. Instagram, Youtube, časopisi ili autobuska stanica: svaka opcija ima svoje prednosti i privući će različite grupe ljudi.

Ako to odgovara vašoj ciljnoj publici, preporučujemo vam da investirate u dobro pozicionirane oglase. Međutim, većina naših predloženih marketinških strategija je besplatna ili vrlo jeftina. Pametno oglašavanje i marketing ne moraju da budu skupi. Koristite male svote novca da platite oglase tu i tamo - ako je vaš online nastup dobar, čak i mala ulaganja mogu da imaju jako dobre rezultate.

To je to - ovo su naši top saveti o tome kako da budete uspešni u brendiranju i marketinškim strategijama za vaš restoran. Prilagodite svaku od ovih tačaka svojim potrebama i to će vam pomoći da ostvarite svoj san o uspešnom restoranu!

Često postavljana pitanjaPovratak na sadržaj

5. FAQ -  BRENDIRANJE RESTORANA I MARKETINŠKE STRATEGIJE  

Mogućnosti za vas 
PROMOCIJE & PONUDE
POGLEDAJTE NAŠE NAJNOVIJE PONUDE
Otkrijte najbolje proizvode i cene za vaš biznis. Pogledajte naše najnovije promocije i ponude.
Otkrijte naše ponude
SPECIJALIZOVANI KATALOZI
PONUDA ZA PROFESIONALNE KUPCE
Asortiman inspirisan Vašim potrebama! 
Pogledajte kataloge