Dark Kitchen podrazumeva kuhinjske kapacitete za pripremu hrane, a prostor za goste ne postoji, jer se koncept zasniva isključivo na dostavi hrane. Ovakav pristup je fleksibilan i lako prilagodljiv izmenama na tržištu. Ekonomski, lakše je održiv jer značajno smanjuje troškove (zakup prostora za sedenje, plate osoblja za usluživanje gostiju, inventar prostora za ručavanje i sl.).
Jelovnik se kreira tako da bude pogodan za dostavu i važno je obezbediti adekvatnu ambalažu za dostavu hrane. Promocija i prodaja vrše se na digitalnim platformama za dostavu koje su u velikoj ekspanziji. Dark Kitchen nije prepreka za kreiranje snažnog brenda. Moguća je specijalizacija u okviru jedne vrste kuhinje/ponude, ali ista kuhinja može da se iskoristi i za pripremu više tipova hrane, koji se preko platformi mogu komunicirati kao posebni brendovi. Koncept je fleksibilan i omogućava brzo uvođenje inovacija, testiranje novih jela i njihovu rotaciju u skladu sa sezonom ili promenama na tržištu.
Koncept otvara i mogućnost za franšizno širenje uz značajno manje troškove. I u Srbiji su mnogi ugostitelji svoje poslovanje prilagodili Dark Kitchen konceptu, a sve njegove prednosti preporučuju ga kao način rada dela ugostitelja i kada se život bude vratio „u normalu“.