Trendovi u ugostiteljstvu: Dark kitchen

Prosečno vreme čitanja: 2 minuta
šefovi u kuhinji

Covid pandemija donela je promene u ponašanju ljudi i načinu funkcionisanja različitih vrsta biznisa, a jedan od trendova u ugostiteljstvu koji je rezultat toga je novi koncept poznat pod nazivom „Dark Kitchen“ (smisleni prevod koji objašnjava suštinu bio bi „Kuhinja u senci“).

 

Dark Kitchen podrazumeva kuhinjske kapacitete za pripremu hrane, a prostor za goste ne postoji, jer se koncept zasniva isključivo na dostavi hrane. Ovakav pristup je fleksibilan i lako prilagodljiv izmenama na tržištu. Ekonomski, lakše je održiv jer značajno smanjuje troškove (zakup prostora za sedenje, plate osoblja za usluživanje gostiju, inventar prostora za ručavanje i sl.).

 

Jelovnik se kreira tako da bude pogodan za dostavu i važno je obezbediti adekvatnu ambalažu za dostavu hrane. Promocija i prodaja vrše se na digitalnim platformama za dostavu koje su u velikoj ekspanziji. Dark Kitchen nije prepreka za kreiranje snažnog brenda. Moguća je specijalizacija u okviru jedne vrste kuhinje/ponude, ali ista kuhinja može da se iskoristi i za pripremu više tipova hrane, koji se preko platformi mogu komunicirati kao posebni brendovi. Koncept je fleksibilan i omogućava brzo uvođenje inovacija, testiranje novih jela i njihovu rotaciju u skladu sa sezonom ili promenama na tržištu.

 

Koncept otvara i mogućnost za franšizno širenje uz značajno manje troškove. I u Srbiji su mnogi ugostitelji svoje poslovanje prilagodili Dark Kitchen konceptu, a sve njegove prednosti preporučuju ga kao način rada dela ugostitelja i kada se život bude vratio „u normalu“.


Autor teksta je Dejan Đorđević, rukovodilac za odnose sa HoReCa klijentima u METRO Cash&Carry

Ovde nam možete poslati svoj komentar, sugestiju ili temu koja vas zanima i koju biste voleli da obradimo